Restauration 125 GS Sachs Nauder de 1981
Modérateur : THIERRY
- Julien
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Richard :!!
Reed Valve = Clapets dans la langue de shakespaere
pour t'en souvenir la première Katemoche avec clapets s'appelait RV ( Reed Valve) :hein:
Für Sachs 175
Ich übersetze auch English für Super Riri 16
Reed Valve = Clapets dans la langue de shakespaere
pour t'en souvenir la première Katemoche avec clapets s'appelait RV ( Reed Valve) :hein:
Für Sachs 175
Ich übersetze auch English für Super Riri 16
Modifié en dernier par Julien le 29 janv. 2013 23:22, modifié 1 fois.
- Super_riri16
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eh! you have not finish squat my post! ....... I 'm joking, of course.

Tom thank you for these very interesting information.
In the jungle of 7V is sometimes difficult to navigate.
So if I understand correctly, the reed-cylinder is the only one with valves. Others do not.
The GS is the first in the series, came after the MC and reed is the newest.
You know the year they came on the market? I suppose the GS came in 1977 and the reed in 1980. MC?
Continued to give us information on these engines. It is a real treat. There are so few online. For me it is a real lesson, I love it.
Strongly Part 2
and if you are wise, after having removed the top,
bottom we speak, because I am sure there a lot to say. 
A soon to all
Riri
he! vous avez pas fini de squatter mon post !!.......Je plaisante , bien sur.

Merci Tom pour ces informations très intéressantes.
Dans la jungle des 7V il est difficile quelques fois de s'y retrouver.
Donc si j'ai bien compris, le reed-cylindre est le seul avec des clapets. Les autres n'en n'ont pas.
Les GS est le premier de la série , le MC est arrivé après et le reed est le dernier arrivé.
Saurais tu leur année d'arrivé sur le marché? Je suppose que le GS est arrivé en 1977 et le reed en 1980. Le MC ?
Continus de nous donner des informations sur ces moteurs. C'est un vrais régale. Il y en tellement peu en ligne. Pour moi c'est une vrai leçon, j'adore.
Vivement la partie 2
et si vous etes sage , apres avoir enlevé le haut
on parlera du bas , car je suis sur qu'il y aussi beaucoup à dire. 
A Bientôt à tous
Riri



Tom thank you for these very interesting information.

So if I understand correctly, the reed-cylinder is the only one with valves. Others do not.
The GS is the first in the series, came after the MC and reed is the newest.
You know the year they came on the market? I suppose the GS came in 1977 and the reed in 1980. MC?
Continued to give us information on these engines. It is a real treat. There are so few online. For me it is a real lesson, I love it.

Strongly Part 2

and if you are wise, after having removed the top,


A soon to all

Riri
he! vous avez pas fini de squatter mon post !!.......Je plaisante , bien sur.



Merci Tom pour ces informations très intéressantes.

Donc si j'ai bien compris, le reed-cylindre est le seul avec des clapets. Les autres n'en n'ont pas.
Les GS est le premier de la série , le MC est arrivé après et le reed est le dernier arrivé.
Saurais tu leur année d'arrivé sur le marché? Je suppose que le GS est arrivé en 1977 et le reed en 1980. Le MC ?
Continus de nous donner des informations sur ces moteurs. C'est un vrais régale. Il y en tellement peu en ligne. Pour moi c'est une vrai leçon, j'adore.

Vivement la partie 2

et si vous etes sage , apres avoir enlevé le haut


A Bientôt à tous

Riri
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Vielen Dank Julien für die Übersetzung!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
Ok ! As first we have to explain what is an SACHS GS-Cylinder (Geländesport) and what is a MC-Cylinder (Motocross) ?
For explainig it i have to use Super_riri16 picture, that is perfect for it . Watch the form of the cylinders !

The MC-Cylinder is a small one and the GS-Cylinder is a bigger one .
The MC- and REED-Cylinder has a 50mm ( outside diameter !) carburator connector for carburators 34mm up .
The GS-Cylinder has a 40mm ( outside diameter !) carburator connector for max 32mm carburators .
Yes i know some big Japanese and Italian carbs use 40mm..... . Thats right, but what's with the inner diameter of the connector ??? The wall of the cylinder material isn't thick enough all the time to machine them out to the carburator specs . :clin:
OK . Back to the picture : the MC_cylinder has the same form and dimension as the Reed-Cylinder . Please see my pictures.
on the left: MC-Cylinder / on the right REED-Cylinder
PART 1
And now : ports or no ports .
Maybe the ports are to big, so don't worry. As first put on the cylinder and let it run. Check it if something different to the former times . Will it go better or not . Does the power change to lower rpms or higher ? If the power is less than you have to change the carburator to a bigger one and that means you need a new connector.
PART 2
The following picture will show you how to get the bigger carburator add to the GS-Cylinder if you need more gas capacity after doing some porting.
As first you have to lathe a connector with 50mm outside diameter (if you have or use a carburator with 50mm connector). The inside diameter of the connector has to be prepared to the carburator specs. Example: 36mm Carburator, so the bore has to be 36mm ! After that the new connector needs a inner phase, to your specs, around to get it aligned to the cylinder intake. Then you have to get the cylinder ready for the connector. There for you have to machine the original connector to the inner phase. Now put it on and weld the parts together. Do some adjusting inside the intake port that you have a good flow. And now we use a 36 caburator for feeding the cylinder.

Ok ! As first we have to explain what is an SACHS GS-Cylinder (Geländesport) and what is a MC-Cylinder (Motocross) ?
For explainig it i have to use Super_riri16 picture, that is perfect for it . Watch the form of the cylinders !

The MC-Cylinder is a small one and the GS-Cylinder is a bigger one .
The MC- and REED-Cylinder has a 50mm ( outside diameter !) carburator connector for carburators 34mm up .
The GS-Cylinder has a 40mm ( outside diameter !) carburator connector for max 32mm carburators .
Yes i know some big Japanese and Italian carbs use 40mm..... . Thats right, but what's with the inner diameter of the connector ??? The wall of the cylinder material isn't thick enough all the time to machine them out to the carburator specs . :clin:
OK . Back to the picture : the MC_cylinder has the same form and dimension as the Reed-Cylinder . Please see my pictures.
on the left: MC-Cylinder / on the right REED-Cylinder
PART 1
And now : ports or no ports .

Maybe the ports are to big, so don't worry. As first put on the cylinder and let it run. Check it if something different to the former times . Will it go better or not . Does the power change to lower rpms or higher ? If the power is less than you have to change the carburator to a bigger one and that means you need a new connector.
PART 2
The following picture will show you how to get the bigger carburator add to the GS-Cylinder if you need more gas capacity after doing some porting.
As first you have to lathe a connector with 50mm outside diameter (if you have or use a carburator with 50mm connector). The inside diameter of the connector has to be prepared to the carburator specs. Example: 36mm Carburator, so the bore has to be 36mm ! After that the new connector needs a inner phase, to your specs, around to get it aligned to the cylinder intake. Then you have to get the cylinder ready for the connector. There for you have to machine the original connector to the inner phase. Now put it on and weld the parts together. Do some adjusting inside the intake port that you have a good flow. And now we use a 36 caburator for feeding the cylinder.
Modifié en dernier par sachs175 le 30 janv. 2013 05:59, modifié 1 fois.
Best greetings
Tom
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je suis allé trop loin dans ma préparation pour les transferts? plus assez de précompression?
à gauche cylindre neuf origine à "booster"à l'échappement, à droite cylindre préparé.
si je comprend bien à gauche c'est un cylindre GS et à droite MC ?
Hallo Thierry fürchtet zu weit in der "Friesierung " des Zylinders von rechte Seite gegangen zu sein , er fürchtet nicht mehr Vordruck genug zu haben
Am linke Seite ist es ein Originaler Zylinder mit "booster " ( zusätzliche Auspufffenster), am recht sein friesierter Zylinder.
Er möchte wissen ob rechts ein MC Zylinder ist und links ein GS modell .
à gauche cylindre neuf origine à "booster"à l'échappement, à droite cylindre préparé.
si je comprend bien à gauche c'est un cylindre GS et à droite MC ?
Hallo Thierry fürchtet zu weit in der "Friesierung " des Zylinders von rechte Seite gegangen zu sein , er fürchtet nicht mehr Vordruck genug zu haben
Am linke Seite ist es ein Originaler Zylinder mit "booster " ( zusätzliche Auspufffenster), am recht sein friesierter Zylinder.
Er möchte wissen ob rechts ein MC Zylinder ist und links ein GS modell .
Modifié en dernier par Julien le 29 janv. 2013 19:05, modifié 1 fois.
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No my cylinders are not for sale. 
Your cylinder head was machined out for changing the compresson ratio and to get a better velocity. But your combustion chamber isn't plain enough to do his work. That was one of the last methods from the Sachs Motorsport Department to find some power at the 125ccm models also. To use that chamber you have to machine all ports and you must change the carburator to a bigger one.
Here's a example: Factory (works) 125cylinder with welded transferports (see red frames) . Now they are smaler and so the precompaction will raise .


Your cylinder head was machined out for changing the compresson ratio and to get a better velocity. But your combustion chamber isn't plain enough to do his work. That was one of the last methods from the Sachs Motorsport Department to find some power at the 125ccm models also. To use that chamber you have to machine all ports and you must change the carburator to a bigger one.
Here's a example: Factory (works) 125cylinder with welded transferports (see red frames) . Now they are smaler and so the precompaction will raise .

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Tom
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@Super_riri16
The right cylinder is the last evolution of the GS-Cylinders: wide exaust port with noses r + l and a bridge in the midddle of the exhaust-port. The timing goes a little bit in direction of the 125 MC-Cylinder, but the GS-Cylinder is only good for high revolutions. Allrigth this one has a little bit more power than the GS evo steps before but it's not so impressive. The real 125 MC-Cylinder which looks far like a Reed-Cylinder, runs great. The 125 Reed-Cylinder too.
Ahhhhh ! I forgot ! You can't mount the GS-Cylinder to the reed engine housing with out special works !!!!!!!!!!!!! The same has to be done for mounting the MC-Cylinder
Left: MC Cylinder / Right: Reed Cylinder




The right cylinder is the last evolution of the GS-Cylinders: wide exaust port with noses r + l and a bridge in the midddle of the exhaust-port. The timing goes a little bit in direction of the 125 MC-Cylinder, but the GS-Cylinder is only good for high revolutions. Allrigth this one has a little bit more power than the GS evo steps before but it's not so impressive. The real 125 MC-Cylinder which looks far like a Reed-Cylinder, runs great. The 125 Reed-Cylinder too.
Ahhhhh ! I forgot ! You can't mount the GS-Cylinder to the reed engine housing with out special works !!!!!!!!!!!!! The same has to be done for mounting the MC-Cylinder
Left: MC Cylinder / Right: Reed Cylinder




Modifié en dernier par sachs175 le 28 janv. 2013 10:43, modifié 1 fois.
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Intéressant, il y a aussi les culasses "ronde" et " chapeau de gendarme".
SRCF DAYLIMOTION: http://www.dailymotion.com/relevance/search/srcf/1
SRCF FACEBOOK: http://www.facebook.com/groups/299777473392107/
SRCF FACEBOOK MARKET PLACE: https://www.facebook.com/groups/3051951904861976
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- Super_riri16
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Bonjour à tous 
Ce weekend ca été l'occasion de récupérer mon cylindre microbillé. ooooh! Il est tout beau......
bon maintenant direction au réalésage pour pouvoir faire rentrer le 54,25
J'en ai profité pour m'amuser à le comparer avec un autre cylindre de sachs 1252. C'est celui qui est monté sur une hercules de 78.
Je savais qu'il y avait les différances avec les clapets sur celui de la Nauder, mais je pensais que le volume extérieur était identique .... et bien que nenni. :hehe:
Le mien parait tout rikiki. Les ailettes sont plus courtes et taillées différemment vers l'arrière.
Je vous glisses les photos. le 1252/7AM n'a pas été qu'une simple évolution du 1252/7A.
Je me demande si sur la 250 il y a aussi cette différance extérieur sur le volume.



A bientôt

Ce weekend ca été l'occasion de récupérer mon cylindre microbillé. ooooh! Il est tout beau......

J'en ai profité pour m'amuser à le comparer avec un autre cylindre de sachs 1252. C'est celui qui est monté sur une hercules de 78.
Je savais qu'il y avait les différances avec les clapets sur celui de la Nauder, mais je pensais que le volume extérieur était identique .... et bien que nenni. :hehe:
Le mien parait tout rikiki. Les ailettes sont plus courtes et taillées différemment vers l'arrière.
Je vous glisses les photos. le 1252/7AM n'a pas été qu'une simple évolution du 1252/7A.
Je me demande si sur la 250 il y a aussi cette différance extérieur sur le volume.



A bientôt